18 marca 2015

Wyzwanie czy powrót do korzeni?

Aktywność na świeżym powietrzu. Hit czy mit? O odpowiedź na to pytanie poprosiłam eksperta. Ja nie śmiem nawet wypowiadać się w tej kwestii.





Siódme poty wycisnąć potrafi jak mało kto. Potwierdzam! Niezmordowany. Utalentowany. Zapracowany. Niemniej jednak znalazł chwilkę czasu i wykrzesał energię na malutki wpis gościnny. Proszę Państwa, propagator zdrowego stylu życia. Aktywności na świeżym powietrzu. Trener personalny. I przede wszystkim kumpel. Kamil Serwach.



Jak mówi mądre przysłowie. Życie kołem się toczy. Tak i historia ulega podobnym mechanizmom. Może nie we wszystkich aspektach. Ale co do aktywności ruchowej to zjawisko się już rozpoczęło. Już od dawna nasi przodkowie cechowali się dominującą składową swojego życia, jaką był ruch na świeżym powietrzu np. poprzez zdobywanie pokarmu. Nasi dziadkowie, rodzice spędzali swój wolny czas na grach i zabawach na świeżym powietrzu.


A co robimy my?


Obecnie jesteśmy na etapie delektowania się postępem technologicznym. Niestety sprawia on, że stajemy się istotami o słabej fizyczności ciała oraz znacznie zaburzonej motoryczności. Na szczęście technologia daje nam również możliwość dostępu do szybszych narzędzi edukacyjnych. Co bezpośrednio wpływa na wzrost świadomości odbiorcy.

Dziś wielu z nas zaczyna dostrzegać negatywne skutki długiej biurowej pracy przeplatanej stresem i brakiem czasu dla swojego ciała. Wkraczamy w fazę prawdziwych wyzwań. Pragniemy solidnie się zmęczyć. A przy tym poprawić naszą sprawność ogólną, kondycję. I oczywiście relaks psycho-fizyczny. 

To nie bierze się znikąd


Tego potrzebuje nasz organizm i potrafi o to wołać. Byłbym głupcem, gdybym unikał aktywności na świeżym powietrzu. Tak jak ja czy Ty potrzebujemy powietrza do życia Tak mój i Twój organizm potrzebuje ruchu w naturalnym środowisku. By móc prawidłowo i długo funkcjonować. Tak jak został do tego stworzony.

Podstawową wartością aktywności na świeżym powietrzu jest fakt, iż:

- wykonujemy ruchy całkowicie naturalne np. bieg, skok, podciąganie się; wszystko zgodnie z anatomiczną funkcją naszego ciała, czy pracy w konkretnym stawie
- układ immunologiczny i nerwowy zdecydowanie się poprawia, poziom ukrwienia i dotlenienia tkanek znacząco wzrasta
- koordynacja ruchowa, stabilizacja i świadomość ciała to obszary które u nas kuleją, a bieg na świeżym powietrzu, po terenie (podłożu) którego nie znamy jest idealnym sposobem nad doskonaleniem tych cech
- samo ukształtowanie terenu oraz warunki atmosferyczne (np. wiatr) są idealnym narzędziem do pracy nad wytrzymałością (kondycją), redukcją zbędnej masy ciała
- promienie słoneczne w organizmie przyczyniają się do produkcji witaminy D tak ważnej chociażby dla układu kostnego czy nerwowego

Nie ma złej pogody... ;)


*Wszystkie zdjęcia pochodzą z prywatnego archiwum Kamila. Jeśli jesteście zainteresowani jego działalnością zapraszam na stronę Trenuj Zdrowo


Aktywność ruchowa na świeżym powietrzu w towarzystwie drugiej osoby to mnóstwo ukrytych korzyści, których na pierwszy rzut oka nie dostrzegamy. Jeśli jest Ci ciężko w to uwierzyć, spróbuj chociaż raz podjąć to wyzwanie i podziel się z nami swoimi odczuciami.

Pokaż, że nie siedzisz bezczynnie!




Do następnego,
bastalena

Follow
TOP